Fietsen
Elektrische fietsen
Hybride & Toerfietsen
Kinderfietsen, loopfietsen etc.
Moederfietsen & Bakfietsen
Stadsfietsen
Transportfietsen
Accessoires
Adapters & verlengers
Fietsendragers
Fietshoezen
Fietstassen
Gereedschap
Kids-corner
Telefoonhouders & toebehoren
Onderdelen
Adapters & verlengers
Gereedschap
Handvatten
Onderdelen elektrische fietsen
Onderdelen Stuur & houders
Spatborden
Standaarden
Verlichting
Zadels
Kleding
Handschoenen & Overschoenen
Regenkleding
Betaal hier met:

Betaal ook in deze webshop veilig met iDeal

Nieuws

Sneak preview Gazelle Chamonix S24 2017!
                  img_6248_400_01               


                                              Verwijderingsbijdrage voor e-bike accu's


Het aantal elektrische fietsen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Een accu van een elektrische fiets is een grote batterij en net als met gewone batterijen willen we die graag recyclen om het milieu zo min mogelijk te belasten. Om afgedankte accu's veilig in te kunnen nemen en te recyclen geldt er vanaf 1 januari 2014 landelijk een recyclingbijdrage van €14,- per elektrische fiets/accu. Het initiatief voor de introductie van de recyclingbijdrage is genomen door de branchevereniging voor fietsen (Bovag), op verzoek van de overheid. Hiermee draagt de fietsenbranche dus ook bij aan het goed verwerken van elektronische apparatuur, net zoals dit gebruikelijk is in de elektronicabranche bijvoorbeeld.

De recyclingbijdrage is een vast bedrag van €14,- per e-bike accu, onafhankelijk van; de fietsprijs, het accu type en het motor type. De verwijderingsbijdrage mag niet in de prijs verrekend worden en rekenen wij dus apart af.

 

 



Fietsprojecten

U kunt bij Van Hoogstraten Fietsplus een fiets aanschaffen via diverse fietsplannen.

Wij werken samen met NFP (Nationale Fiets Projecten) en BFN (Bedrijfs Fietsen Nederland)  Als 3e mogelijkheid, kan u met de werkgever afspreken om de factuur direct bij hem in te leveren.

Wij geven hieronder een overzicht van de 3 mogelijkheden:

1.  Factuur inleveren bij werkgever, zelf bij afname betalen.

Uw werkgever verrekent fiscaal de fiets tot een bedrag van € 749,00. U mag als u wilt ook een duurdere fiets uitzoeken, het bedrag boven de € 749,00 levert geen fiscaal voordeel op.

U betaalt de fiets zelf en kunt hem direct meenemen, de factuur levert u in bij Uw werkgever, deze verrekent dit verder met u.

Uiteraard mag u naast de fiets ook accessoires en een fietsverzekering verrekenen met uw brutoloon, de aanschaf van accessoires en verzekering worden op de factuur vermeld.

 

2.  Factuur inleveren bij werkgever, werkgever betaald.

Uw werkgever verrekent fiscaal de fiets tot een bedrag van € 749,00.

U mag als u wilt ook een duurdere fiets uitzoeken, het bedrag boven de € 749,00 levert geen fiscaal voordeel op.

Zodra de betaling van uw werkgever is ontvangen, kunt u de fiets afhalen.

Uiteraard mag u naast de fiets ook accessoires en een fiets verzekering verrekenen met uw brutoloon, ook deze worden op de factuur vermeld.

 

3.  Via Nationale Fiets Projecten (NFP) of Bedrijfsfietsen Nederland (BFN)

U dient er rekening mee te houden dat hierbij de adviesprijs van de fiets wordt aangehouden, dit in verband met de bemiddelingskosten die de organisaties ons hiervoor in rekening brengen.

Als u de mogelijkheid heeft om de factuur direct bij de werkgever in te leveren zonder tussenkomst van NFP en BFN kunt u wel gebruik maken van actie aanbiedingen (zie optie 1 en 2 hierboven).

Wanneer mag ik meedoen aan het Nationale Fietsplan?

Iedereen die regelmatig op de fiets naar het werk komt, of dat van plan is, kan meedoen aan het Nationale Fietsplan. Óók als u verder dan 15 km van het werk woont en (een deel van) de woon-werk reis fietst.

Uw werkgever kan wel bepaalde voorwaarden stellen aan deelname. Deze voorwaarden staan in de werknemersbrochure vermeld en is veelal op te vragen bij afdeling personeelszaken. Het is uiteraard wel belangrijk dat uw werkgever aangesloten is bij het Nationale Fietsplan.


Ik heb al eens eerder meegedaan, wanneer mag ik weer deelnemen?

Eens per drie kalenderjaren is deelname aan de fietsregeling fiscaal/wettelijk toegestaan, waarbij de datum van aflevering van de fiets als ingangsdatum bepalend is voor het berekenen van deze periode.

Maar wanneer de terugbetalingstermijn nog niet helemaal is afgelopen (indien de fiets in 36 maanden terugbetaald had moeten worden), raden wij af om een nieuwe fiets te bestellen. Overigens, kan de werkgever zelf bepalen in welke termijnen of manieren de fiets afbetaald moet worden door de werknemer. Dit kan zijn 36 maanden, maar mag ook 24 maanden of worden betaald uit overuren, vakantiegeld of andere bronnen.


Wat is het maximum bedrag voor de fiets waar ik belastingvoordeel over heb?

Het belastingvoordeel is tot een bedrag van 749 euro voor de fiets, een fietsverzekering voor een periode van 3 jaar en daarnaast mag er nog voor 80 euro aan accessoires & onderhoud op jaarbasis besteed worden (totaal €240,- over 3 jaar).

Mag de fiets duurder zijn dan € 749,- ?

De fiets mag duurder zijn dan € 749,- over het bedrag boven de € 749,- geldt geen belastingvoordeel; dit moet u netto betalen.

Uit welke fietsen kan ik kiezen?

U hebt bij het Nationale Fietsplan de vrije keuze uit alle fietsen die geschikt zijn voor woon/werkverkeer (kinderfietsen zijn uitgesloten).

Wanneer en hoe kom ik in het bezit van de fiets?

Nadat u een fiets hebt uitgezocht bij en ingevuld hebt op het fietsformulier, levert u dit formulier ter goedkeuring in bij uw werkgever. Deze stuurt het formulier vervolgens naar de deelnemende organisatie(NFP of BFN) voor de bestelling van de fiets. De deelnemende organisatie (NFP of BFN) zorgt ervoor dat Van Hoogstraten de fiets uit eigen voorraad levert.

 

Van Hoogstraten laat u dan weten wanneer u de fiets bij ons kunt ophalen. Gemiddeld is dit zo’n 1 tot 3 weken nadat het fietsformulier bij de deelnemende organisatie (NFP of BFN) is binnengekomen..

 

Nationale Fietsbon:

Waarvoor kan ik de Nationale Fietsbon gebruiken? Alles wat met de fiets te maken heeft, is te koop met de Nationale Fietsbon. Een extra slot, een reparatiesetje of een fietspomp. Of fietstassen en regenkleding. De Nationale Fietsbon kan worden besteed aan alle artikelen die in een rijwielzaak verkrijgbaar zijn. Ook kan de fietsbon worden gebruikt voor het betalen van onderhoud en reparaties aan de fiets.

 

Hoe is het onderhoud van de fiets geregeld?

Bij aanschaf van een fiets via NFP of BFN krijgt u bij Van Hoogstraten na 3 maanden een gratis na-stel beurt uit laten voeren.  Daarna wordt aangeraden Uw fiets eenmalig per jaar te laten nakijken.

Fietsverzekering:

Is mijn fiets wel verzekerd zodra ik de fiets heb opgehaald? Hebt u ervoor gekozen om uw fiets te laten verzekeren, dan is de fiets vanaf het moment dat de fiets de rijwielzaak verlaat verzekerd. Per post ontvangt u de definitieve verzekeringspapieren.

Voor een berekening van fiscaal voordeel: http://www.belastingdienst.nl/

 
 Van Hoogstraten Fietsplus in Venlo en Tegelen helpt u graag met advies!



De nieuwe bakfiets van Kinderdagverblijf Villa Kakelbont voor het veilig vervoeren van 8 kinderen!
villakakel_400villakakel2_400

Ook het Valuas College Venlo en Sijbers bouw en timmerbedrijf zijn dolgelukkig met hun supersterke Bakfiets van de Fietsfabriek!
20130528_133913_400

20130511_140424_400



Maak het fietsendieven lastig!

 


Jaarlijks worden honderdduizenden fietsen in Nederland gestolen. Niet alleen praktisch gezien heel erg vervelend wanneer het u overkomt, maar het voelt ook erg oneerlijk wanneer iemand zomaar uw eigendom besluit mee te nemen. Helaas is het dus noodzakelijk om uw maatregelen tegen fietsendieven te nemen. We geven hieronder een aantal goede tips om het de dieven zo lastig mogelijk te maken.

Tip 1: koop een goed 2e slot!
Eén ringslot om het achterwiel is geen slot: daarmee staat de fiets wel op slot, maar nergens aan vast. Elke dief weet hoe dit slot, dat op alle nieuwe fietsen zit, opengemaakt kan worden. Dus het 2e slot bepaalt of de fiets meegaat of niet.

Veel dieven zijn gespecialiseerd in één soort slot: voor elk slot is ander gereedschap nodig. Gebruik ook hierom twee verschillende sloten: dat ringslot rond het achterwiel met een goed beugel- of kettingslot. Veel slechte sloten op de fiets zetten, werkt niet: de dief herkent ze onmiddelijk en maakt ze stuk voor stuk open in enkele korte bezoekjes.  

Maak de fiets nooit alleen met een beugelslot met de stang aan een verkeerspaal of brugleuning vast. Een dief kan dan de fiets gebruiken als hefboom. Een goedkoop beugelslot knalt dan binnen enkele seconden open. Bij een duurder beugelslot (boven de 40 euro) lukt dat niet, maar is de fiets wel flink beschadigd. Bevestig een goed beugelslot daarom altijd door frame en wiel of door meerdere stangen van het frame heen. En dan nog ergens aan vast.

Maak een fiets met een kettingslot strak en hoog vast. Voor de dief met een betonschaar is knippen tweemaal zo makkelijk wanneer de tang met een poot op de grond gezet kan worden. Staat de fiets aan een verkeerspaal, dan kan de fiets alsnog met het slot naar de grond gebracht worden. Een goed fietsenrek, brugleuning of hek waarbij dit niet kan is daarom beter. Al is dit advies beperkt, want een handige dief doet wat voorwerk en maakt voor de tang een verhoging naast de fiets. Hoog vastmaken van een kettingslot dat moeilijk is door te knippen (boven de 30 euro) beschermt vooral wanneer de fiets naast andere fietsen staat die stommer en/of met slechtere sloten vaststaan.

Een (spiraal)kabelslot is zeer gebruiksvriendelijk, maar doet niet meer dan 'beschermen tegen ongevraagd lenen'. 

Tip 2: zet uw fiets goed vast, ook voor 'even'
Zoek naar een vast punt, zoals een stevig fietsenrek en maak de fiets hieraan goed vast. Neem de tijd om te zoeken, het is de moeite waard! De fiets die vast staat kan niet gemakkelijk in een busje worden geladen, of verderop even in een steegje waar de fiets later in alle rust met het juiste gereedschap opengemaakt kan worden. 

Zet uw fiets nooit met het slot alleen door het voorwiel ergens aan vast. Dit is een uitnodiging voor elke dief! Nadat het voorwiel van de fiets is losgedraaid, maakt de dief met het gestolen voorwiel van een andere fiets een complete fiets. Zet twee fietsen niet alleen aan elkaar vast. 

Tip 3: Grote stad? Simpele fiets!
Een glimmende fiets met zeven versnellingen en verende voorvork valt temidden van oude barrels op. Ook bij dieven. Een duurdere fiets kan het beste bewaakt of moet binnen gestald worden. Beschouw een goedkope fiets met veel accessoires, zoals kinderzitjes, ook als een duurdere fiets. Kinderzitjes verkopen via internet zelfs gemakkelijker dan de gestolen fiets.    

De professionele fietsendief is modegevoelig. Voor fietsen die in trek zijn, betaalt de heler de hoogste prijs. Verouderde modellen (meer dan twee tot drie jaar oud) en gewone stadsfietsen met velgremmen en racefietsversnelling zijn niet zo gewild bij professionals, maar zijn wel gewild bij kruimeldiefjes (omdat er ook verouderde of relatief eenvoudige sloten opzitten).  

Oudere fietsen (meer dan tien jaar oud) en barrels zijn gewilder dan u zou verwachten. De dief weet dat de eigenaren van dit soort fietsen weinig moeite doen om de fiets terug te krijgen. De buit is dus veilig door te verkopen. Omdat de nieuwe ´eigenaar´ vaak geen goed slot voor de goedkoop verkregen fiets koopt, kan deze weer vlot terug gejat worden. Een lage verkoopprijs in combinatie met hoge aantallen levert de steler en heler ook een goede omzet op!  

Tip 4: maak uw fiets vindbaar
Mocht uw fiets gestolen worden, dan is de kans dat u de fiets terugkrijgt tweemaal zo groot wanneer de fiets beschikt over unieke kenmerken (kleur, model, framenummer en/of postcode) en u deze bij het doen van aangifte ook kunt vertellen.Maak dan ook een omschrijving van de kenmerken van de fiets en zet die in uw agenda of bewaar een registratiekaart in de portemonnee.

Laat uw fiets graveren. Wie niet wil graveren kan een plastic kokertje met naam, adres en telefoonnummer in de zadelbuis gooien. Wanneer men de fiets dan terugvindt en er discussie onstaat of die fiets wel van u is, dan bewijst dat kokertje onmiddelijk het gelijk.  

Tip 5: kijk snel op marktplaats.nl
Zoek na de diefstal van de fiets onmiddelijk op internet. Soms staat een gestolen fiets er al na een uur op! Vindt u de fiets, neem dan contact met de politie op en maak een afspraak om de fiets samen te gaan halen.

Tip 6: doe aangifte
Of de fiets verzekerd was of niet, dat maakt niet uit: doe altijd aangifte bij de politie (dit kan tegenwoordig ook per internet: www.politie.nl) en vertel zo precies mogelijk waar en in welke periode de fiets ontvreemd is. Hoe nauwkeuriger dit gedaan wordt, des te beter kan de politie aan de slag. Toegegeven, die kans is bijzonder klein: maar toch wordt 9% van de gestolen fietsen waarvan aangifte gedaan is terugbezorgd.  

Tip 7: Zonder helers, geen stelers
Sinds het bestaan van het fietsdiefstalregister is het kopen van een gestolen fiets risicovoller geworden. Wie opgepakt wordt voor heling, is de fiets kwijt en krijgt een bon van tenminste 220 euro.

Een onopvallende fiets vastgezet met met meer en betere sloten dan de andere fietsen aan hetzelfde rek, blijft het langste staan



Marketingfiets, een fiets als communicatiemiddel.

20121026_142250_400

Voor bedrijven maakt De Fietsfabriek op maat gemaakte marketingfietsen. De fiets fungeert nu niet alleen als vervoersmiddel, maar krijgt daarnaast een heel andere functie, namelijk die van communicatiemiddel. Met een fiets in de kleuren van je bedrijf en met het bedrijfslogo in het frame draag je op een originele wijze de naam van je onderneming uit. Een rijdend reclamebord dat veel aandacht trekt.

Voor meer info: www.defietsfabriek.nl


Een rekenvoorbeeld.

Dit rekenvoorbeeld laat zien waar prijsverschillen ontstaan tussen de verschillende aanbieders van fietsen. In het eerste voorbeeld wordt een A-merk fiets met een adviesverkoopprijs van € 799,- genomen. In het tweede voorbeeld een B-merk fiets met een adviesverkoopprijs van € 599,- en dezelfde specificaties als de A-merk fiets in het eerste voorbeeld. Er worden vier praktijk scenario’s geschetst die het verschil aangeven tussen het punten van aankoop, de garantieafhandeling* en het service niveau. In het voorbeeld kunt u een fiets aanschaffen: “bij de kwaliteitsdealer”, “bij een andere dealer”, “op internet” en “een branchevreemd verkoopkanaal”.

De volgende aannames zijn gedaan:

  1. Er zijn twee type garantie afhandelingen gekozen, een defect aan een relatief duur onderdeel en een defect aan een relatief goedkoop onderdeel. Een garantieafhandeling door een productiefout in het achterwiel en 2. De ketting van uw racefiets bevat een productiefout.
  • Het achterwiel dient vervangen te worden, kosten van het onderdeel € 150,-
  • De ketting dient vervangen te worden, kosten van het onderdeel € 50,-
  1. Het gemiddeld kortingspercentage op de adviesverkoopprijs is 20% 

    kosten_a_merk_400


    Financiering.

    fdplan_400

    FietsDirectPlan is een uniek concept speciaal in het leven geroepen voor de aanschaf van fietsen en alle mogelijke accessoires.
    Klik op het logo voor meer informatie




Tracecode. Beveilig Uw fiets met een unieke barcode!

Tracecode  zorgt er door middel van verstrekking van een unieke chip code voor dat uw fiets registreerbaar is geworden.

Door het volgen van de bijgeleverde gebruiksaanwijzing bevestigd u de code op de aangegeven plaats op uw fiets. Door de registratie van uw Tracecode (via de website) wordt uw fiets geregistreerd bij ITFG. Deze datacentrale levert ook de gegevens aan de Rijksdienst voor het Wegverkeer en Politie. Indien uw fiets dan gevonden is kan dit aan de rechtmatige eigenaar gemeld worden. Tevens kunt u op de website voor gestolen fietsen zelf controleren of uw fiets gevonden is. Naast deze unieke barcode registreren wij ook het merk, model, kleur en eventuele ingegraveerde postcode en framenummer.

Nu te bestellen in onze webshop!
KLIK HIER



De vrees voor een lekke band.

Onbewust houden we er altijd rekening mee op de fiets. Een lekke band. Fietsen.123 onderzocht of deze angst eigenlijk wel terecht is. Hoeveel lekke banden hebben we nou eigenlijk echt in een jaar? Is de kwaliteit van fietsbanden verbeterd de laatste jaren?

lekkeband_copy1

Uit ons onderzoek blijkt dat maar liefst 53% van de respondenten het afgelopen jaar geen lekke band heeft gehad. 24% heeft één lekke band moeten plakken, 14% stond twee keer met een lekke band en 9% mocht maar liefst 3 of meer keren zijn band plakken.

In 2005 was de uitslag als volgt:

Geen lekke band: 43% (2010: 53%)
1 lekke band: 26% (2010: 24%)
2 lekke banden: 17% (2010: 14%)
3 (of meer) lekke banden: 14% (2010: 9%)

De afgelopen jaren zijn lekvrije banden meer in opkomst geraakt. Deze zullen ongetwijfeld hebben bijgedragen aan de betere uitslag. Over vijf jaar zullen we hetzelfde onderzoek nogmaals uitvoeren.


Fietsplus Promo opgenomen bij onze locatie Blerick. 



 Bordsponsoring VVV-Venlo.


dsc_2286_400_01

Fietsnieuws

 

Informatie
Financiering
Route
Online betalen
Verzending & Retourneren
Openingstijden
Links
Over Ons
Nieuws
Onze Winkel
Gazelle Privé Plan
ContactContact

Nieuwe producten  Meer
Gazelle Orange C7+ 2018
Gazelle Orange C7+ 2018

      © Fietsencorner.nl - My Webshop - oscommerce webwinkel software